REGENERACJA MANUALNYCH SKRZYNI BIEGÓW WARSZAWA
SKRZYNIE BIEGÓW WARSZAWA – fachowcy do manualnych skrzyni biegów!
Naprawa manualnych skrzyń biegów w Warszawie. Zregenerowane skrzynie manualne w Warszawie – gotowe do sprzedaży w dobrych cenach
- Manualna (ręczna) skrzynia biegów w Twoim samochodzie nie działa tak, jak powinna?
- Pojawiły się wycieki oleju przekładniowego ze skrzyni biegów pod samochodem?
- Masz problemy ze zmianą biegów, albo z załączeniem biegu w swojej skrzyni biegów?
- Nie działa jeden z biegów, na przykład nie działa bieg wsteczny?
- Chcesz kupić używaną ręczną skrzynię biegów do swojego auta w Warszawie?
- Chcesz przeprowadzić serwis ręcznej skrzyni biegów w Warszawie?
- Chcesz naprawić manualną skrzynię biegów w Warszawie?
Trafiłaś/eś idealnie!
Diagnostyka manualnej skrzyni biegów w Warszawie – trzeba znaleźć źródło problemów
Specjaliści od naprawy skrzyń biegów w Warszawie zawsze rozpoczynają pracę od profesjonalnej diagnostyki. Diagnostyka może być prowadzona w trakcie jazdy, na stanowisku roboczym i poprzez urządzenia elektroniczne. Nasi specjaliści są w stanie szybko znaleźć wszystkie problemy w danej skrzyni biegów.
Dzięki temu naprawa może być wykonana szybko i tanio, bo wymienia się tylko te elementy, które uległy uszkodzeniu.
Czasami źródłem problemu jest stary olej przekładniowy w skrzyni.
Czym jest manualna skrzynia biegów?
Manualne skrzynie biegów dominują na kontynencie europejskim i w naszym kraju.
Czym jest manualna skrzynia biegów (ręczna skrzynia biegów) to podzespół, w którym znajduje się mechanizm, mający na celu optymalne przekazywanie mocy silnika na koła. Skrzynia biegów umożliwia również jazdę do tyłu.
Pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem znajdują się elementy pośredniczące, mające wpływ na właściwe przekazywanie mocy silnika i komfort jazdy.
To:
Koło zamachowe silnika (jednomasowe koło zamachowe) i sprzęgło – najpopularniejsze rozwiązanie;
Dwumasowe koło zamachowe silnika i sprzęgło – układ często stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych, małolitrażowych z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, generujących duże drgania podczas pracy.
Jak zbudowana jest manualna skrzynia biegów?
Najważniejsze elementy składowe to:
- Wałek główny;
- Wałek pośredni;
- Wałek sprzęgłowy;
- Koła zębate osadzone na wałkach, z synchronizatorami;
- Mechanizm przesuwania kół zębatych;
- Łożyska wałków;
- Uszczelniacze;
- Obudowa skrzyni biegów;
- Olej przekładniowy.
Jak działa manualna skrzynia biegów?
Po wciśnięciu sprzęgła następuje rozłączenie skrzyni biegów i silnika. Napęd z silnika nie jest przekazywany. Ruch za pomocą drążka (i dalszego mechanizmu wykonawczego, np. ścięgien) powoduje zazębienie się odpowiedniego koła zębatego, odpowiedzialnego za działanie odpowiedniego biegu.
Puszczenie sprzęgła sprawia, że napęd z silnika jest przekazywany na skrzynię biegów i dalej, za pośrednictwem wybranego przełożenia, na koła.
Każda manualna skrzynia biegów działa w ten sam sposób.
Standardowe skrzynie biegów mają 5 biegów, ale od pewnego czasu stosuje się skrzynie 6 biegowe. To oczywiście, ilość biegów do przodu. Każda skrzynia ma również bieg wsteczny.
Skrzynie zautomatyzowane
Skrzynie zautomatyzowane to specjalna wersja manualnych skrzyń biegów. Są to po prostu skrzynie manualne ze wspomaganiem.
W ich przypadku kierowca nie operuje sprzęgłem (bo go nie ma), tylko zmienia biegi za pomocą łopatek przy kierownicy, albo przycisków. Za zmianę biegu odpowiada układ mechaniczny, hydrauliczny, elektryczny albo będący połączeniem wszystkich rozwiązań.
Ten rodzaj skrzyń biegów uznawany jest za bardzo awaryjny i problematyczny. Jeśli masz problem ze zautomatyzowaną, ręczną skrzynią biegów – u nas znajdziesz specjalistów, prowadzących naprawy w Warszawie i w jej okolicach.
Czy manualne skrzynie biegów są awaryjne?
Manualne skrzynie biegów są mało awaryjne, jeśli są odpowiednio serwisowanie, a auto nie jest katowane. Czasami zdarzały się błędy produkcyjne ze strony producentów, które powodowały wycieków oleju przekładniowego.
Nieodpowiednia eksploatacja i błędy podczas eksploatacji, a także zaniechanie serwisu (wymiany płynu przekładniowego) są powodem uszkodzeń.
Także zużycie eksploatacyjne robi swoje. Po większych przebiegach w skrzyniach mogą pojawić się oznaki problemów.
O wiele bardziej awaryjne są skrzynie zautomatyzowane.
Typowe objawy awarii manualnej skrzyni biegów w samochodzie – kiedy szukać pomocy specjaliści w Warszawie?
Sprawna manualna skrzynia biegów pracuje cicho, nie szumi, nie haczy (nie ma problemów z załączeniem biegów i ze zmianą biegów), jest szczelna i nie powoduje szarpania.
Jak rozpoznać, że manualna skrzynia biegów potrzebuje pomocy specjalisty?
- Pod silnikiem widoczne są plamy oleju przekładniowego;
- Skrzynia bardzo głośno szumi albo wyje podczas jazdy;
- Nie działa bieg wsteczny;
- Nie działa jeden z biegów;
- Skrzynia haczy podczas zmiany biegów. Biegi wchodzą z trudnością, albo nie można zmienić biegu (może być to spowodowane przez przegrzane albo uszkodzone sprzęgło);
- Luźny drążek zmiany biegów;
- Zgrzytanie podczas zmiany biegów;
- Pukanie podczas zmiany biegów.
W każdym z wymienionych wyżej przypadków potrzebna jest diagnostyka i profesjonalna naprawa. Zajmiemy się tym.
Co powoduje uszkodzenia manualnej skrzyni biegów?
Jest wiele powodów, które sprawiają, że manualna skrzynia biegów wymaga naprawy.
Często są to błędy eksploatacyjne. Na przykład: zmiana biegów bez dociskania pedału sprzęgła do końca. Inne źródło awarii to wycieki płynu przekładniowego, może to być wina producenta skrzyni, albo powypadkowej historii auta (uszkodzenia mechaniczne obudowy podczas jazdy). Uszkodzenia powoduje też agresywna jazda, brak serwisu skrzyni biegów, nieodpowiednie ustawianie drążka zmiany biegów, częste hamowanie skrzynią biegów – a także częsta jazda po mieście, na krótkich trasach – to wszystko powoduje uszkodzenia manualnych skrzyń biegów.
Jeśli eksploatujesz auto przede wszystkim na ulicach Warszawy, wiesz, jak trudna i wymagająca dla auta jest ciągła jazda miejska. Dlatego nie dziw się, że skrzynia biegów w Twoim aucie może wymagać pomocy i naprawy.
Używane skrzynie biegów w Warszawie – rozwiązanie, kiedy remont skrzyni biegów się nie opłaca
Teoretycznie wszystko można naprawić. Nasi specjaliści w Warszawie są w stanie naprawić każdą, manualną skrzynię biegów. Ale koszty poważnego remontu mogą być bardzo wysokie, przez to koszt remontu skrzyni może być nieopłacalny (przekroczy wartość auta), albo może być nieakceptowany dla właściciela samochodu.
Mamy na to rozwiązanie. W naszych firmach w Warszawie znajdziesz zregenerowane (profesjonalnie naprawione i gotowe do pracy) manualne skrzynie biegów. Nie musisz szukać używanej skrzyni biegów samodzielnie. Zresztą i tak nie miałbyś/miałabyś możliwości jej sprawdzić. Dobre, używane skrzynie biegów w Warszawie znajdziesz w naszej firmie. A do tego wszystkiego nie musisz się martwić o koszt ich transportu i montażu. Nasze warsztaty w Warszawie montują zregenerowane skrzynie w autach.
Awaria manualnej skrzyni biegów? Naprawa manualnych skrzyń biegów w Warszawie
Na naszej stronie znajdziesz specjalistów, którzy oferują Ci:
Profesjonalną diagnostykę manualnej skrzyni biegów w Warszawie i w okolicach;
Profesjonalną naprawę manualnej skrzyni biegów w Warszawie i okolicach;
Sprzedaż sprawdzonych, używanych manualnych skrzyń biegów w Warszawie i okolicach.
Zapraszamy!