Zaznacz stronę

REGENERACJA MANUALNYCH SKRZYNI BIEGÓW BYDGOSZCZ

manualne skrzynie biegów

SKRZYNIE BIEGÓW BYDGOSZCZ – fachowcy do manualnych skrzyni biegów!

Naprawiamy ręczne skrzynie biegów w Bydgoszczy.

Sprzedajemy naprawione skrzynie manualne w Bydgoszczy

Zauważyłeś wadliwe działanie ręcznej skrzyni biegów w Twoim samochodzie? Nie czekaj! Jak najszybciej znajdź specjalistę od naprawy skrzyń biegów w Bydgoszczy. Nie warto czekać, albowiem uszkodzenia będą się powiększać, a koszty naprawy rosnąć. Poza tym jazda z uszkodzoną skrzynią biegów to męczarnia dla kierowcy.

Kiedy warto szukać pomocy specjalisty od skrzyń biegów w Bydgoszczy? Kiedy skrzynia zaczyna hałasować, pukać, szarpać i nie ma możliwości zmiany biegów, a także, kiedy jeden lub więcej biegów nie można załączyć (może to być też wina sprzęgła). Sygnał ostrzegawczy to również ślady po wyciekającym ze skrzyni oleju.

Może też zdarzyć się, że będziesz potrzebować skrzyni używanej. Kiedy? Kiedy koszty naprawy skrzyni biegów będą bardzo wysokie, albo wtedy, gdy nie da się naprawić skrzyni w Twoim aucie. Taka sytuacja może mieć miejsce, gdy auto jest po wypadku. Najczęściej nie da się też naprawić skrzyni po zatarciu.

Pamiętaj także o regularnym serwisie manualnej skrzyni biegów – czyli o wymianie oleju przekładniowego co 100 tys. kilometrów przebiegu. Bardzo ważne jest również stosowanie
oleju o takiej specyfikacji, jaka została ustalona przez producenta auta. Zastosowanie innego oleju, albo oleju niskiej jakości, będzie mieć fatalny wpływ na skrzynię biegów. I będzie powodować awarie.

Specjaliści od skrzyń biegów w Bydgoszczy wyjaśniają – co to jest manualna skrzynia biegów i w jakim celu montuje się ją w aucie?

Samodzielnie zmienianie biegów to nie jest tortura ani trudna czynność. Manualna skrzynia biegów jest za to o wiele bardziej odporna na uszkodzenia, tańsza w naprawie i o wiele tańsza w serwisowaniu. Warto kupić auto z manualną skrzynią biegów.

Ręczna skrzynia biegów to kluczowy podzespół układu przeniesienia napędu. W skład układu przeniesienia napędu wchodzą także sprzęgło, dwumasowe koło zamachowe (nie zawsze, w niektórych autach go nie ma), a także półosie napędowe.
Zadaniem ręcznej skrzyni biegów jest optymalne wykorzystanie mocy silnika w różnych sytuacjach na drodze. Silnik poddawany jest różnym obciążeniom, podczas jazdy pod górę, z góry, z większą prędkością itd.
Skrzynia biegów łączy się z silnikiem poprzez elementy pośredniczące. Najczęściej jest to sprzęgło. Ale dla zwiększenia komfortu stosuje się także układ dwumasowego koła zamachowego wraz ze sprzęgłem.

Budowa manualnej skrzyni biegów jest następująca:

  • W jej skład wchodzą wałki: główny, pośredni i sprzęgłowy;
  • Koła zębate, które są zamontowane na tych wałkach i wyposażone w synchronizatory;
  • Mechanizmy, odpowiedzialne za przesuwanie kół zębatych, aby te mogły się ze sobą zazębiać,
  • Łożyska , które umożliwiają wałkom obroty;
  • Uszczelniacze wałków, zapobiegające wyciekom oleju przekładniowego;
  • Metalowa obudowa skrzyni biegów;
  • Olej przekładniowy, w odpowiedniej ilości i o odpowiedniej specyfikacji.

Standardowo, manualna skrzynia biegów ma 5 albo 6 biegów.

Jak przebiega działanie manualnej skrzyni biegów?

Skrzynia łączy się z silnikiem przez sprzęgło, albo dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło;
Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła, silnik rozłącza się ze skrzynią, kiedy kierowca puszcza pedał sprzęgła, skrzynia jest połączona z silnikiem;
Ruch drążka kierowniczego i wybór odpowiedniego przełożenia powoduje ruch elementów wykonawczych (np. ścięgien) i zazębienie się odpowiedniego koła zębatego. Dane koło odpowiada za działanie określonego biegu, wybranego przez kierowcę.

Skrzynie manualne zautomatyzowane – awaryjna odmiana manualnych skrzyń biegów

Skrzynie zautomatyzowane to standardowe, ręczne skrzynie biegów, wyposażone w układ mechanicznej albo elektromechanicznej zmiany biegów. Kierowca wybiera bieg za pomocą przycisków albo łopatek przy kierownicy. W aucie nie na sprzęgła. Układ mechaniczny dokonuje zmiany.
Ten typ skrzyni biegów zaliczany jest do awaryjnych.

Czy standardowo, manualne skrzynie biegów są awaryjne? Specjaliści z Bydgoszczy, naprawiający skrzynie biegów odpowiadają.

Odpowiednio eksploatowana i serwisowana manualna skrzynia biegów nie jest awaryjna. Można bez problemu znaleźć auta z przebiegami powyżej 300 tys. kilometrów, w których nigdy nie naprawiano skrzyni biegów.

Awaria manualnej skrzyni biegów – kiedy szukać pomocy specjalisty od naprawy skrzyń z Bydgoszczy?

Kiedy skrzynia biegów zaczyna hałasować, pukać, szumieć i zgrzytać, kiedy są problem y ze zmianą biegów, albo któryś bieg przestał działać – jak najszybciej odwiedź specjalistę od naprawy manualnych skrzyń biegów w Bydgoszczy,

 

Gotowe skrzynie do

wysyłki

Regenerujemy skrzynie

od wielu lat

Pewna firma

gwarancja na naprawę

Dlaczego ręczne skrzynie biegów się psują?

Jest wiele powodów awarii ręcznych skrzyń biegów. Najczęstsze to: wycieki płynu przekładniowego, agresywna jazda, złe operowanie sprzęgłem (nie dociskanie podczas zmiany biegu), załączanie biegu bez wciskania sprzęgła, stosowanie złego oleju przekładniowego, uszkodzenia powypadkowe, bardzo duże zużycie spowodowane przeważającą eksploatacją w mieście.

Szukasz używanej skrzyni biegów w Bydgoszczy?

Tutaj znajdziesz także używane ręczne skrzynie biegów. Sprawdzone, sprawne, bez konieczności szukania transportu i miejsca do ich montażu. Nasi specjaliści zamontują taką skrzynię w Twoim aucie.

Naprawa ręcznych skrzyń biegów w Bydgoszczy

Na tej stronie znajdziesz specjalistów, którzy przeprowadzą diagnostykę Twojej skrzyni biegów, naprawią ją, a także, jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie – zamontują w Twoim aucie skrzynię używaną.

sprzedaż skrzyni biegów manualnych
4.3/5 - (3 votes)

Ustawienia i polityka cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności

Polityka prywatności
Nie zgadzam się